Dagens stora händelse

Nja egentligen är det gårdagens stora händelse!
 
Vi brukar träna med barnen genom att lägga dem på mage i sängen och sen hålla med handen bakom fötterna så att de kan skjuta sig framåt! Igår lyckades då Klara att snurra över på rygg igen helt själv - så chockade vi blev! Det är ju inte dags att kunna rulla redan men sååå duktig hon var!
 
Träningsomgången avslutades med att Klara låg och försökte göra ljud medan Stella höll handen knuten framför Klaras mun som om hon höll en mikrofon! Sen försökte då Klara att äta Stellas hand och började skrika när det inte kom mat ifrån den! Detta avslutade träningen för att köra en matning! ;)

Comments

  1. Visst är det skoj att ha dom på mage så de försöker åla sig fram :) Vår skruttfia älskar att ligga på mage även när hon ska sova tyvärr..så vi försöker få henne att iaf sova på sidan och det går bättre och bättre. Ibland lyckas vi få henne att sova på rygg också ;)
    Vad stark Klara måste vara! Tösa vår började vända sig från mage till rygg strax innan hon var två månader, tror du man blev överraskad eller? :)

    ReplyDelete
  2. Kom på en fråga till dig. Hur funkar det med din diabetes nu? Tänker på dig som har två småttingar och jag själv som "bara" har en. Hinner du äta, ta blodprov osv? Jag vågar knappt ta ett hba1c nästa gång för det har nog gått upp rejält :( Men diabetesen får komma i andra hand nu ett tag.

    ReplyDelete
  3. Haha... ja Klara är nog lite starkare än Stella men båda är jättestarka i nacken och lyfter verkligen huvudet ordentligt! Båda tycker om att sova på magen men det går bra på sidan också så vi försöker lägga dem så! Nu när vi tränar med dem och de tar tag i fingrarna för att resa sig så går de faktiskt direkt till stående istället för till sittande som det var innan! Vi är sjukt impade! ;)

    Ja det berömda blodsockret! Jag är glad om jag kommer ihåg att ta mina sprutor! Haha... Nä usch det är ju egentligen hemskt men det hinns liksom inte alls med - snacka om att diabetesen kommer i andra (eller ska jag säga tredje) hand! Jag försöker mäta bs när jag känner att det kan vara för lågt eller för högt men jag måste verkligen skicka in ett HbA1c snart så att jag får en hum om hur det ligger till!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor