Sviter efter graviditeten

Jag har nog kommit relativt lindigt undan olika graviditetsåkommor!
 
Visst jag spydde i 3,5 månad i början av graviditeten från frukost till lunch och i princip varje dag men sen har det ju inte varit så mycket! Jag tyckte ju att jag kände av fogarna massor där runt v20 men när jag sedan tog semester halva dagarna så försvann faktiskt den smärtan - antagligen för att jag inte stressade så mycket!
 
Annars är det väl ryggont och trötthet som spökat mest men det har ju gått bra ändå! Jag gick ju ändå med tvillingmage till v37+0 och har inte fått en enda bristning på magen - har doock fått en liten en på ena bröstet men det är faktiskt allt!
 
Det akuta kejsarsnittet ingick ju inte direkt i planen men det har ju gått bra med det med! Det har läkt fint och nu kan jag röra mig nästan helt fritt utan att få ont! Jag tar fortfarande smärtstillande men inte lika ofta som på sjukhuset utan det räcker med 2 gånger per dag max!
 
Diabetesen har också klarat sig rätt bra under graviditeten! Jag slutade på dubbla doserna jämfört med innan graviditeten och efter förlossningen gick jag tillbaka till mina gamla doser! Ögonkontrollerna har inte visat några förändringar och inte heller mina ökade antikroppar i sköldkörteln har resulterat i thyroidea så jippie!
 
Efter förlossningen svullnade både mina fötter, vader och lår så jag kände knappt igen dem! "Cancles" som Shallow Hal hade kallat det - eller "Stolpar" som läkaren kallade det! Hahah... Det var som om det var mina tår på någon annans fot - hemskt! Det tog lite tid men nu är mina fötter/vader/lår tillbaka till det normala och jag kunde ha mina snygga vinterskor istället för gympaskorna som jag haft i princip hela graviditeten! Jag kunde även klämma i mig i min ena vinterjacka även om det var lite tajt om magen (som minskar lite varje dag men långsamt) men den ska väl sitta bättre snart! Heja heja...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor