Dubbel lycka, dubbel glädje

När vi tänker tillbaka på när vi först fick tvillingbeskedet - hur chockade vi var och hur oroade vi blev över att det skulle komma två barn på en gång - är det så tvärt emot det vi känner nu!
 
När vi låg och trängdes i min säng på BB med varsitt barn på bröstet var vi båda så glada och lyckliga över att det faktiskt var två barn! Som pappa har ju David fått vara mycket mer delaktig än om det bara hade varit ett barn - detta märktes även tydligt bland andra föräldrar när vi var i lunch-rummet eller TV-rummet!
 
Första natten kunde jag ju dessutom inte ens resa mig så David fick byta blöjan och mata med ersättning efter att jag testat att amma lite! Båda barnen har ju tillmatats med ersätting dels för att de är så små och dels för att få upp blodsockret som ofta ligger på den lägre sidan när mamman är diabetiker!
 
Amningen har fortfarande inte riktigt kommit igång och personalen trodde att det berodde på att de var så små att det var för jobbigt för dem att amma - men jag pumpar så att dem ändå ska få i sig den goda mjölken och lite hjälp med immunförsvaret! Förhoppningen är att de ska kunna amma senare!
 
 
Våra två söta töser har i alla fall redan skänkt oss så mycket glädje!

Comments

  1. Tack! Dem är jättegoa! Lugna och låter (oftast) mamma och pappa sova mellan matningarna på natten! Mysigt att äntligen ha dem hos sig! :D

    ReplyDelete
  2. Aw sà söta dom är!!! sâ kul att du hunnit blogga oxa:)det var intressant att läsa hela händelsen pà sjukhuset oxà! Vi mâste ses snart, har inte "vâgat" ringa er, dâ jag fick lite tips att föräldrar är upptagna den första tiden & màste ta det lite lugnt & komma in i allt först:) men jag vill jättegärna komma & hälsa pâ er & se dom smâ:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor