BVC & magknip

Värsta natten hittils...
 
Stackars små töserna kunde inte komma till ro alls utan det var desperat skrikande och gnyande hela natten! David var uppe med Stella till klockan 5 och jag med Klara till klockan 7! Till slut fick vi varsin gnutta sömn som tur är! Vi tror att det är lite magknip dem har fått eftersom de nästan varit vakna hela dagen också - så dem borde vara helt slut vid det här laget! Vi ska testa att ha lite mer vatten i ersättningen och se om det hjälper!
 
Det var besök på BVC idag också och David var gullig nog att erbjuda sig att gå själv så jag kunde få sova lite! Tyvärr kunde jag inte somna så det blev endast lite vila för min del men det var ändå skönt!
 
Stella har äntligen kommit över 3kilo - weehooo!!! Men det märks vem som är matvraket då Klara ökat nästan 500g på 6 dagar och väger nu 3,8kilo den lilla rulltan! Vi är iaf överlyckliga att båda väger över 3kilo - känns som en milstolpe!
 
När David kom hem hade han ett paket med sig som hade kommit till oss hos posten! Paketet innehöll två BabyBjörn bärselar och en babywatch! Shit så skönt med bärsele - fantastiskt!
 
 
Min sele är hallonröd och Davids himmelsblå - såklart! Tidigare har vi även köpt varsin babysitter från BabyBjörn i färgen Retro Blå! Babywatchen är från Philips Avent och hade fått bäst i test så det kändes som ett bra val!
 
Efter natten vi hade inatt så tvingade jag David att leta upp en ny TV till vardagsrummet (vi behövde ändå köpa en större eftersom det är så långt mellan soffa och TV) så att vi kan flytta in den gamla i sovrummet! David kommer att få sova del av natten i extrarummet dels för att få tillräckligt med sömn för att kunna jobba och dels för att jag inte ska få oanik om båda barnen skriker efter mat för att jag inte vill störa honom! Och om det blir nätter som inatt så vill jag kunna sätta på TV:n om jag ändå kommer vara vaken med barnen - jag vill inte behöva bära med mig båda töserna ut i vardagsrummet!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor