Barnen mot föräldrarna 4-0

Ja oj vad vi är trötta idag!
 
Inatt är 4:e natten i rad som töserna är vakna och vi är helt slut! Det hade inte varit så farligt om det inte var för det otröstliga skriket! Vi försöker med allt men ingenting hjälper!
 
BVC-sköterskan sa att dem antagligen har samma dygnsrytm som de hade i magen och då vaknade dem ju alltid när jag gick och la mig så det kan ju stämma! Sen sa hon också att i magen har det hela tiden varit en massa ljud - hjärtslag, knorrande mage och tarmar osv - och nu ska dem helt plötsligt sova i total tystnad och det känner dem inte igen!
 
Hon sa att det kommer att ta några veckor innan dem lär sig dag och natt! Tills dess får vi se hur vi ska lösa det - kanske ta varannan natt nu medan vi båda är hemma och sen kanske David får ta helg-nätterna eftersom jag kommer att ta nätterna mitt i veckan när han arbetar!
 
Konstigt nog känns det inte så farligt mitt på dagen men nu är man jättetrött! ;) Jag måste komma in i en bättre rytm snart för det har varit flera morgnar där jag hellre somnat om än ätit frukost och det är ju inte så bra ur diabetessynpunkt! Det blir en övervägning hela tiden - vara lite mer utvilad eller lite mer mätt! Hahaha...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor