Njurkontroll för Tv vänster

Idag var det besök igen! Receptionisten har förstått nu att jag är stammis på SpecMVC och ler glatt när jag kommer!
 
Eftersom lilltösen hade lite för mycket vätska i ena njuren vid förra tillväxtultraljudet för två veckor sedan så skulle detta nu kontrolleras! Tydligen kontrollerar man njurarna på alla barn i Malmö vid RUL och det man tjänar in på att åtgärda eventuella förträngningar i urinledarna betalar tydligen alla RUL i hela Malmö - berättade läkaren igår stolt! Han är säkert väldigt involverad i denna rutin!
 
Idag var det en annan läkare som utförde ultraljudet tillsammans med en läkarstudent! Jag har träffat den här läkaren vid 2 eller 3 tillfällen innan - jäklar vad han snackar! Och han snackade ju med studenten hela tiden och förklarade hit och dit! Det är ju bra men som han snackade!
 
Dem ska hålla koll på njuren så att det inte är så att hon har förträngningar för då kan hon drabbas av urinvägsinfektion eller njurbäckeninflammation efter födseln! I värsta fall måste dem operera men han trodde inte att vi tillhörde den gruppen eftersom detta skedde nu i ett så sent skede! Som jag beskrev ovan brukar dessa upptäckas vid RUL och det hade vi ju i v19 och nu går vi in i v35 imorgon!
 
Men det är ju bra att dem håller koll på det! Jag vet ju hur ont njurbäckeninflammation gör så det vill jag absolut inte att hon ska få! Läkaren avslutade med "jag vill göra en till kontroll när du är i v38 om du nu fortfarande är gravid då"! Hahaha... Detta är samma läkare som sa "lycka till med det" när vi sa att vi ville att dem skulle stanna i magen till efter nyår! Hehe...
 
Jag passade på att äta lunch på jobbet idag när jag ändå var i huset bredvid och jag har ju en kollega som är beräknad till två dagar efter mig - hon blev sååå himla glad för att se mig! Mest för att hon har gått och känt sig stor och klumpig men så kom jag där med min stora tvillingmage och då tyckte hon genast att det kändes bättre! Tur att man kan glädja någon när man själv känner sig som ett kassaskåp! Hahaha... :P

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor