Min kropp är trött!

Min kropp är nog helt färdig nu! I två dagar har min morgon/förmiddag sett ut såhär:

Jag har gått upp samtidigt som David och ätit frukost eftersom jag varit så hungrig då! Min nya frukost består av två kokta ägg och en rostad macka! Min diabetesläkare tyckte att jag skulle minska kolhydraterna eftersom jag blivit så insulinresistent på morgnarna igen! Dricker ju fortfarande lite juice till min järntablett dessutom! Sen går jag och borstar tänderna innan jag går och lägger mig igen!
 
Klockan 10 ringer larmet och det är dags att ta min Lantus! Jag vaggar fram till telefonen och slår av larmet för att sedan ta min spruta och mäta mitt blodsocker och sen gå och lägga mig igen för jag är fortfarande sååå himla trött! Äter/dricker/tar NovoRapid efter behov innan såklart!
 
Vaknar runt halv 12 och känner mig då pigg nog att gå upp! Om inte detta är ett tecken på att kroppen är helt slut och behöver den extra sömnen så vet jag inte vad!? Jag sover ju hemskt dåligt på nätterna och förstår inte varför jag egentligen kan sova så bra efter natten? Är det för att jag fått lite mer mat? Eller är det kanske psykiskt för att jag vet att jag kommer gå upp och kissa flera gånger? Eller är det kanske för att min kära sambo snarkar? Hahaha... det är ett mysterium...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor