Lite skrämd idag!

Problemet när man gör mer saker än man brukar är att man tycker att man inte känner bebisarna i magen alls!
 
Tv vänster brukar vara mest aktiv eller vi känner av henne mest och starkast men de senaste dagarna har det varit helt tvärtom! Sist vi var hos SpecMVC sa läkaren att ifall jag inte känner bebisarna på samma sätt som jag brukar så måste jag komma in och få det kontrollerat!
 
När vi lägger oss för att sova brukar de vara väldigt aktiva båda två - den som hamnar underst (beroende på vilken sida jag ligger på) brukar klaga med sparkar och knäa! Igår gjorde bara Tv höger det och idag har jag inte känt av Tv vänster alls - och det är ju hon som är lite mindre än sin syster!
 
Jag hade fått en tid till ögonscreening för diabetesen och skulle in till sjukhuset på eftermiddagen så då fick jag en tid till CTG också! Ögonen visade inte på några förändringar alls, vilket känns fantastiskt eftersom nästan alla diabetiker får förändringar vid en graviditet som jag förstått det. Vidare till CTG:n där barnmorskan hittade båda hjärtljuden och allt såg bra ut! Så skönt!
 
Jag får ta det lite lugnare på dagarna helt enkelt så känner jag säkert av båda bebisarna! Det kan ju också vara så att Tv vänster ligger annorlunda i magen än vad hon brukar så att sparkarna inte känns utåt men vi har blodflödes-UL och CTG igen på torsdag så det känns lugnande!

Comments

  1. Usch känner igen det där med att inte känna av bebben..fick göra ett extra CTG för några veckor sen för jag inte hade känt av bebben på hela fm. Men allt var bra men skönt att få en extra tid och att de tar en direkt på allvar!
    Ja ang. synen så åkte ju jag på nåt med mitt ena öga nyss men nu är jag nästan helt återställd.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor