Tabletter varje dag!

Måste bara skriva om det för jag tycker att det är så märkligt!
 
Man hör ju ofta att man helst ska undvika mediciner och tabletter medan man är gravid eftersom det kan finnas ämnen som kan skada barnet! Jag slutade ju direkt med Ipren när vi hade bestämt oss för att skaffa barn eftersom det har framkommit att Ipren kan påverka chansen att bli gravid!
 
Men jag måste ändå säga att så många mediciner som jag äter varje dag har jag aldrig ätit! Hahaha... På morgonen är det en Lergigan Comp mot mitt illamående som fortfarande inte har gett med sig, en Niferex för att öka järnet och minska tröttheten samt en Omeprazol för min magsyra! På kvällen är det dags för ännu en Omeprazol och då tar jag även en multivitamin för gravida! Hahaha...
 
Så det är alltså minst 5 tabletter om dagen! Shit!!! Sen samtidigt så händer det ju så mycket i kroppen under graviditeten som man inte riktigt var beredd på! Jag har ju ett magmunsbråck så magsyreproblemet kom tidigt för mig - innan graviditeten räckte det att jag tuggade en Novalucol men nu behövdes det värre saker!
 
Jag tycker att det är jobbigt att illamåendet fortfarande inte har gett med sig men sen samtidigt så hjälpte ju inte Lergigan Comp när jag spydde men den hjälper nu när det bara är illamående!
 
Vi har ju packat ner det mesta i flyttlådor och lever i princip vid soffbordet eller i sängen så ni skulle se min lilla "Apotekshörna" på soffbordet! Dels de tabletterna jag tar varje dag och sedan lite komplement som kan behövas ibland! Hahaha...

Comments

  1. Ja det är sjukt många tabletter man ska ta ;) jag har cipralex mot utmattningen, gravidvitamin, kalciumtablett, järntablett och en D-vitamin-tablett :P plus otaliga tuggrabletter mot halsbränna vid behov :P

    ReplyDelete
  2. Hahaha... ja man undrar ju om alla tabletter verkligen är bra - samtidigt får man ju dem för att man får en massa brister i och med graviditeten! Men vårt soffbord ser roligt ut med min lilla Apotekshörna! ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor