Första "stammisbesöket"

Då hade jag första stammisbesöket på SpecMVC idag!
 
Tvillingarna ville såklart inte samarbeta så sammanlagt tog det 2 timmar där jag fick ligga på brits medan olika barnmorskor tryckte på magen med ultraljudet och CTG:n! Det var helt galet! Hahaha...
 
Idag tränade båda tvillingarna andningen under flödeskontrollen så hon hade lite problem till att börja med och dessutom hade hon en sjuksköterskestudent som skulle vara med och lära sig! Det var nog lärorikt för studenten men töserna rörde sig hela tiden!
 
De har ju legat skavfötters rätt länge nu och så även vid senaste besöket men idag hade Tv höger vänt på sig och låg med huvudet neråt hon med! Fråga mig inte hur hon fick plats att vända på sig men hon hade lyckats tydligen - så nu får vi hoppas att hon stannar så!
 
Flödeskontrollen visade i alla fall normalt flöde på båda idag så det var ju jätteskönt! Vi hoppas att det visar normalt även på måndag så var det nog en tillfällighet att flödet inte var bra senast på den ena!
 
Jag slutade ju gå på MFF:s matcher typ 2 månader innan säsongen slutade för jag är så inne i matchen och så exalterad så då blev det kaos i magen så jag tänkte att det var kanske inte så bra för barnen! Igår tittade vi såklart på matchen mellan Sverige-England och när Zlatan gjorde det sista målet (årets mål såklart som ingen kommer kunna slå... någonsin typ...) så blev jag ju helt exalterad och det blev fullt krig i magen! Hahaha...
 
David passade på att prata med tvillingarna då och då sparkade någon av dem på hans hand som svar flera gånger! Som vi skrattade! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor