Flyttpackande

Bara fem dagar kvar nu!
 
Igår hjälpte David en kompis att flytta och sen var vi i stugan och packade ner det viktigaste som vi ska flytta med till huset! Det var en del att fixa och stackars David fick bära/lyfta det mesta själv såklart - jag tog bara lätta saker!
 
Men det känns bra! Är det något mer vi ska ha med oss från stugan så kan vi ju alltid fixa det senare eftersom vi inte ska sälja stugan förrän nästa år - så det är ju ingen kris! Det är mest att vi ska få med oss möblerna!
 
Sen började vi promenera hem från stugan - hungriga och trötta! Vi kom till fotbollsplanerna utanför stugområdet och där spelade Davids kusin en U17-match så vi hälsade på hans föräldrar men fick snart dra oss vidare för jag hade så ont i ryggen så jag kunde inte stå still!
 
När vi kom till stadion - som bara är över gatan - gjorde ryggen olidligt ont så vi gick (eller jag vaggade) fram till de himmelsblå bänkarna så att jag fick sitta en stund! Vi bestämde oss för att dela på oss så att David cyklade och hämtade mat och jag gick och tog bussen hem - hela tre hållplatser! ;)
 
Med mat i magen somnade jag i soffan i två timmar och tog sedan en dusch! Vi avslutade dagen med en lättare kvällsmat och Hangover part II! Hehe... så sjukt rolig!
 
Idag står det mer flyttpackning på schemat! Vi ska ner i källaren och se till så att det som ska med därifrån är i lådor eller i alla fall IKEA-påsar och sen är det lite till här uppe som ska packas ner - bland annat mina gamla Höganäs-krus! Och sen ska vi tvätta också! Pust... men snart är det klart!
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor