Andra "stammisbesöket" & blixthalka!

Då var det dags för andra stammisbesöket på SpecMVC idag!
 
Usch vad morgontider inte är min grej! Behöver vila på morgonen! Tog bussen imorse och precis när jag klev av var där en kvinna som halkat omkull med cykeln! En pappa med sina två barn hade också hoppat av och vi försökte hjälpa henne... stackarn!
 
Hon hade haft en flaska rödvin med sig inslagen i guldigt paket och den hade såklart krossats och rann över hela cykelbanan! Hon hade nog landat på den med knäet också för det började blöda rejält genom byxorna då dem satt tajt! Hon hade dessutom ett par vita stövletter på sig som färgades av både rödvin och blod! Hoppas verkligen att allt gick bra sen - pappan skulle samma väg som henne så han följde nog henne en bit! Hon bodde precis i närheten sa hon!
 
Jag har också gjort så när det varit blixthalka! Man går ut till cykeln och halkar man inte på vägen dit så vet man inte att det är halt och så gör man en sväng och så ligger man där på backen!
 
Jag tyckte i alla fall blodflödesultraljudet gick bättre idag men det tog faktiskt lika lång tid! CTG:n var jobbigare tyckte jag för tvillingarna ligger ju inte still och då tappas kontakten hela tiden! Är skittrött nu och ska nog sova en stund! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor