Aliens i magen!

Nu kan man riktigt se hur det rör sig inne i magen!
 
Jag har ju moderkakan i framvägg och kände inte sparkar/rörelser förrän rätt sent i graviditeten! De senaste dagarna har vi kunnat se rörelserna och sparkarna utanpå magen! Det ser helt galet ut - som om där är aliens i magen som försöker bryta sig ut! Hahaha...
 
Lyckades spela in en liten filmsnutt och skicka till David i fredags där det ser ut som om någon dyker inne i magen! Läskigt! Men som vi har skrattat åt magen i helgen och tvillingarna har varit minst sagt aktiva där inne!
 
Det är hårda sparkar som sticker långt ut från magen och rörelser som verkligen ser ut som om de vänder och vrider på sig! De har börjat ge igen när vi trycker lite på magen också! Det är lite roligt! Hihi...
 
I appen står det att det börjar bli trångt i magen för barnet nu - vilket betyder att det är riktigt trångt för våra två små då ju! Det är inte UL igen förrän nästa vecka igen men då har vi en massa besök på samma morgon - först fostervatten-UL, sen blodflödes-UL och efter det är det läkarsamtal! Det är tidigt på morgonen också så jag får hoppas att jag klara det!

Comments

  1. Ja du har säkert mycket aktion i din mage med tanke på hur mycket jag har med bara en :P

    ReplyDelete
  2. Hahaha... ja det har verkligen märkts av nu de senaste dagarna! Imorse sa dem ifrån också så att jag fick gå upp och äta frukost istället för att ligga kvar i värmen under täcket! ;)

    ReplyDelete
  3. Det måste ju verkligen vara fullt liv där inne nu! Tycker det räcker ibland när min bökar runt och då har du två ;)

    ReplyDelete
  4. Ja de håller ju gärna på när man ska somna eller mitt i natten när man varit uppe och kissat! Det är liiite jobbigt emellanåt! ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor