Tvillingarna växer

Idag var det dags för fostervatten-UL och mätning och pappa följde med!
 
Som vanligt var det full rulle där inne och idag låg dem skavfötters och sparkade varandra i huvudet! Mysigt! Idag fick vi se dem i 4D vilket var spännande - inte bara det där skelettaktiga som det annars är!
 
Tvilling 1 (som vi numera kallar "vänster") visade gärna upp sig så vi fick två bilder på henne men tvilling 2 ("höger") ville inte riktigt! Det blev nästan en bild men sen hann hon flytta sig innan bilden blev tagen! Typiskt!


De är faktiskt lika långa men höger är lite tyngre än vänster - eller som barnmorskan sa "Hon till höger verkar vara lite rundare om magen"! Hahaha... Med tanke på alla komplikationer som kan dyka upp med enäggstvillingar (och diabetesen för den delen) så känns det sååå himla bra när barnmorskan nästan låter exalterad över att det ser så bra ut! Känns lugnt i hjärtat! :D

Comments

  1. Visst är det fräckt med 4-D bilderna!
    Man ser verkligen att det är en lr i ditt fall två små människor där inne! :D Dom verkar ju ha det mysigt när dom ligger skavfötters och sparkar på varandra ;)

    ReplyDelete
  2. Haha... ja det är syskonkärlek på hög nivå redan i magen! ;) Jag hoppas att dem ska ligga med huvudet på samma håll nästa gång så kanske man kan få en bild med båda på... om det går!

    ReplyDelete
  3. Men Gud vilka bilder!! :D jag har tänkt boka in ett 3D-ultra som 30-årspresent åt min man till slutet av nästa månad, datanörd som han är ;)

    ReplyDelete
  4. Hahaha... ja vi har nog lite tur som går på SpecMVC så vi behöver ju inte boka sånt extra eftersom de har den tekniken på alla sina UL-maskiner! Vi har inte behövt betala för bilderna heller som jag hört att vissa har fått göra! Det var kul att se dem så iaf!

    Jag hörde också att det hette 3D men på bilderna stod det 4D så jag antar att det är det!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor