Magen växer & höften knakar

Ja magen växer som bara den!

Tänk att det bara är 5-6 veckor sedan vi fick tvillingbeskedet och min mage är jättestor nu - börjar bli svårt att komma nära skrivbordet på jobbet! Hahaha... Om 5 veckor beräknas jag vara lika stor som en fullgången "normal" gravid (då är jag i v30) och då har jag ändå 10 veckor kvar tills jag själv gått full tid! Shit...

Höfterna har börjat knaka nu också! Bäckenet ska ju lossa för att förbereda för en förlossning - det både känns och låter läskigt när det knakar... nästan som om man knäcker en gren!  Det är så mycket saker som händer i kroppen som man inte hade en aning om och som man absolut inte har någon som helst kontroll över!

Jag har sovit sämre inatt men är inte lika trött - kan i och för sig bero på att jag inte hade någon tid att passa på förmiddagen! Vi hade dessutom orkat laga mat igår så att vi båda fick varsin matlåda! När vi var och handlade på ICA så handlade vi mycket av allt så jag hoppas att vi ska orka göra några storkok så att vi har mat för några dagar! Det är inte lätt att motivera sig alls just nu och vi brukar alltid hjälpas åt så det är svårt för en av oss att ta tag i det helt själv! Men vi ska väl lösa det hoppas jag!

Vi ska till mina föräldrar i helgen och då har jag beställt den goda höstgrytan plus lite extra som vi kan få med oss hem! Gott!!! :)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor