Fostervatten-UL igen

Igår blev jag lite nervös eftersom jag alltid känner tvilling 1 sparka så tydligt men sen helgen har tvilling 2 sparkat tydligare och så fick jag för mig att jag inte alls känt T1 på hela dagen!

Sov dåligt hela natten och jag var jättetrött hela förmiddagen! Men så var det ju ändå dags för fostervatten-UL idag igen och där visade det sig att töserna låg vända mot varandra så det var därför det var svårt att känna vem som egentligen sparkade!

Allt såg bra ut med fostervattnet, urinblåsorna, magsäckarna och de små hjärtana slog fint! Det är så skönt att få det beskedet men precis innan så blir jag bara så himla nervös! Antagligen för att det nu är en högriskgraviditet med diabetesen och enäggstvillingar!

Vi fick en fin bild på T1 där hon har hela handen i munnen - det var jättesött när hon riktigt snuttade på sina fingrar! T2 lade sig med nacken mot så det blev inga bilder på henne men hon fick vi ju flera bilder på vid rutinultraljudet i v19! Imorgon går vi in i v26 - som tiden rullar på!
 

Vi har fortfarande inte hittat något hus men vi letar vidare!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor