Allergin blev dunderförkylning!

Usch och fy för förkylningar!
 
Igår hade jag fortfarande allergiska besvär med andningen på kvällen så jag tog ett bad för jag tänkte "tvätta bort" det! Hahaha... Det hjälpte bara lite så jag satte mig på bussen och åkte till jourapoteket som såklart inte hade de allergitabletter som läkaren sagt var okej under graviditeten!
 
Åkte vidare till ett annat apotek som hade kvällsöppet men inte heller detta apotek hade dessa allergitabletter! Hormonella jag satte mig på bussen hem igen med gråten i halsen... dessa hormoner! Vi hade en allergitablett kvar av mina gamla tabletter och läkaren hade sagt att jag kunde ta en om det var kris så jag tog den!
 
Andningen blev bättre med halsonten och hostan stannade kvar och då visste jag att där låg en förkylning också och inte bara allergi! Hade några panikattacker över boendet - det var ju inte såhär jag ville köpa vårt drömhus helt i panik och av ett måste så jag vill inte "nöja mig" med vad som helst - storbölande panikattacker! Dessa attacker resulterade i att snorandet också satte igång så imorse var förkylningen i full blom, så idag stannar jag hemma från jobbet eftersom huvudet är mos och jag vill inte heller smitta mina arbetskamrater!
 
Stackars David gjorde allt för att trösta mig igår men jag vet att även han är orolig för hur det ska gå för oss, men vi kämpar på! Söndagarna efter visningar är till för panik och sen resten av veckan är vi mer fokuserade! ;) Knäppt men ändå bra!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Klä om en lampskärm