Vecka 23 (22+0)

Ja då gick vi in i vecka 23 idag!
 
I Gravid-appen står det att bebisen ska vara ca 20cm lång och väga ca 600g! Nu ska bebisen dessutom börja lära sig att känna igen rösters tonlägen och rytm!
 
Nu ska jag ju på ännu ett ultraljud i nästa vecka men tror inte att de ska mäta barnen men jag gissar att de kanske inte riktigt är så stora som vid en vanlig graviditet - de trängs ju trots allt därinne och delar på näringen!
 
Vi hade planerat v25 som en milstolpe men det verkar vara v23 som är det eftersom efter att man gått 23 hela veckor så skulle man kunna rädda barnen ifall något skulle hända - så det är lite skönt att vara inne i v23!
 
Imorgon kommer lägenheten ut till försäljning och det känns bra att det äntligen är igång! Det är lite vemodigt att sälja "mitt hem", min älskade lägenhet som jag och pappa renoverat så fint, som jag alltid har trivts med om man bortser från piano-grannen (men han bor ju inte här heltid som tur är)!
 
Eftersom tvillingarna kommer om 4 månader så har allt det praktiska som ska lösas tagit lite övertaget så det är tur att vi har så många ultraljud som vi har så att det praktiska kan komma i andra hand emellanåt!
 
Men först vill vi lösa bostadsfrågan så att vi sen kan fokusera på vagn och annat som ska förberedas inför deras födelse! Vi måste ha två av allt typ... utom kläder där vi gärna vill att de inte ska vara likadant klädda! Hahaha... två individer tack - inte en enhet! ;)

Ungefär såhär ser det ut i magen i v24 - fast detta är tvåäggstvillingar! Enäggstvillingar har ju samma säck fast med en tunn skiljevägg och sen delar dem moderkaka! (Bilden är från Babycenter)
 

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor