Bankmöte & fostervattenkontroll

Ja i morse blev det lite stressigt!

Det började med ett bankmöte på en ny bank för oss för att dels se vad de bedömer är max ett hus får kosta för oss och dels för att se ifall vi kunde få ett lånelöfte utan att behöva sälja vår lägenhet innan! Slutdomen är inte lagd än så vi väntar med spänning på vad de ska säga!

Jag hann inte stanna hela mötet eftersom jag hade ultraljudstid idag och Helena följde med mig! Idag kollade dem så att de hade tillräckligt mycket fostervatten och så att det inte var en begynnande tvillingtransfusion (som innebär att den ena tvillingen tar all näring från den andra - något som kan förekomma vid enäggstvillingar)!

Allt såg bra ut men ingen ville vara med på bild idag! När hon till slut fick upp en bild på den enas ansikte så att man såg profilen så tryckte den andra upp rumpan brevid! Hahaha... det såg skitroligt ut - speciellt när den som var i profil svarade genom att trycka på den andra med handen! Det är ju märkligt att man kan få se sånt på ultraljudet! Kul!!!

Eftersom jag nu mår bättre (läs: inte har spytt på flera dagar) även om jag fortfarande mår illa på morgnarna så ska jag börja arbeta heltid imorgon så jag hoppas att det ska gå bra!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor