TRÖÖÖTT!!!

Oj vad trött jag har varit nu!

Det har varit full rulle i snart två veckor nu! Förra helgen så var vi stugan och fixade och hade oss. Förra veckan var det något speciellt alla dagar utom måndagen. I helgen som var nu var det ju också full rulle med både badrummet och köket. I måndags hade vi invigning av en ny avdelning på jobbet och sen avslutades kvällen med personalfest (en måndag!). Igår var det kurs igen mellan 17-20, idag ska vi tvätta, imorgon ska vi bo i stugan eftersom elektrikern kommer sjukt tidigt på fredag morgon! Pust...

Personalfesten var rolig men det kändes som om jag jobbade mest; duka fram, engagera tipsrunda, duka av, duka fram efterrätt, duka av efterrätt samt samla in tipsrundan igen! Ja jag vet att sådana här tillställningar bygger på frivilligheten men det är trist när det är samma personer som fixar allt varje gång!

Jag var iaf helt slut efter det och kom hem kanske vid halv nio och satt i soffan som en zombie fram till tio när jag kastade in handduken och totalt deckade i sängen. David undrade vart jag tog vägen men då var jag långt borta i drömmarnas land!

I går var det som sagt kurs efter jobbet - men jag tog sovmorgon imorse (vi har ju flex) eftersom jag kände igår att jag var alldeles för trött. Ser fram emot att elen ska bli klar i stugan och antagligen badrummet också i helgen! Nice...

Mitt blodsocker mår bättre nu efter att jag sänkte min Lantus till 14 efter inrådan från läkaren. Dock hade jag 1,6 i måndags efter att jag varit hemma i typ en halvtimma - men jag drack proviva och åt jordnötter för att stabilisera och vaknade igår med 4,4 så det var ju jättebra!

Det känns bra nu med mitt bs efter att jag träffat min läkare! Som sagt är han jättebra och bara plockar ner en på jorden så att man inte fastnar i några dåliga spiraler! :D

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor