Tillbaka till rekylerna!

Så nu var jag tillbaka i de nattliga rekylerna igen! Jag blir så trött!

Det är säkert för att vi har börjat träna igen som det nu blir rekyler nattligen - så ikväll ska jag sänka min Lantus ännu en gång (till 13) så får vi se om det räcker eller om jag måste sänka den mer ändå!

I dagarna startade min andra kurs på Master-programmet; Research Methods in Social Siences - ja som ni förstår så är den helt på engelska! Jag har alltid tyckt att min engelska varit så bra men nu känner jag att jag förlorat en massa! Det är klart att det blir så när man inte använder den så ofta!

Kursen är i alla fall web-baserad men verkar gå i en himla fart! Kursen jag gick förra terminen kunde jag göra lite när jag hade tid men denna är mer krävande! Igår satt jag hela kvällen och läste andras inlämningsuppgifter som jag sedan skulle kommentera in min "blog" som bara finns på kurssidan.

Håller på att läsa en av de fem engelska böckerna som ingår som kurslitteratur! Det går segt men den är iaf inte skriven på svår engelska - jag har läst värre under min kandidatutbildning! Jag kan bara säga; Malcolm Payne!!!

Pappa kom och hjälpte oss att förbereda för utevatten i stugan igår! Det blir ju bara så strålande jämt! Stackars pappa fick sitta i hålet som vi hade grävt - ingen bekväm arbetsställning om vi säger så! Men nu är det gjort i alla fall! Jippie!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor