Produktiv helg!

Jamen oj vad denna helgen har varit produktiv - jag tror att David drömmer om stugan för han säger att han bara vill gå dit hela tiden och hålla på! Han är peppad!

Vi hade ju problem med skruvarna till duschkabinen eftersom vi inte kunde hitta något bits som passade dem - av våra drygt 80 olika bits - vilket ledde till att de rundades. Jag köpte nya skruvar på Classe så i lördags fortsatte vi att sätta ihop kabinen! Vi fick dra en runda till Classe igen då det fanns fler skruvar som inte funkade - nä det är inte vi som gjorde fel! Brorsan kom och hämtade sin stege och han sa då att de inte var tillräckligt djupa för att vara så breda!

När väggarna var sammansatta så skulle de ner från karet så att man kunde lägga en silikonrand som täppertill under väggarna - jag orkade ju inte riktigt lyfta! Men som på beställning så dök Davids kompis Mange upp och hjälpte till! Så skönt! Vi byggde ihop vaskskåpet också innan vi gick!

Igår gick vi till stugan efter att vi ätit frukost och började förbereda för kakling i köket och så plockade vi undan lite - men David hade städat det mesta i lördags medan jag skruvade ihop stommen till vaskskåpet.

Medan David och Mange stack och fixade rör och annat till badrummet så kaklade jag den andra väggen i köket - det gick rätt så bra men det är MYCKET lättare att klinka golv!!! Vi fick upp spisfläkten också och halva badrummet har vatten! ;)

Efter det gick vi till mitt extrajobb och på vägen slängde vi två säckar med papp och en med plast - det blir så mycket skräp hela tiden! Efter extrajobbet åkte vi hem och David fixade sina saker som låg på vänt medan jag lagade mat och sen var klockan 22 när vi slängde oss i soffan och försökte varva ner! Pust...

Men ljuset i tunneln bländar mig! :D

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor