Helgens friheter!

Helgen är inte optimal för mitt bs – inte någon helg! Jag och David kanske inte är de socialaste människorna på jorden men vi har alltid fullt upp! Det är sällan vi bara sitter hemma och degar i soffan medan vi ser på TV! Under hösten var vi mycket i stugan! Eftersom vi varit i Australien och missat att ha någon semester i stugan så har majoriteten av helgerna gått till stugan! Vi har alltid något att göra i alla fall så jag glömmer att testa mitt blodsocker!

Men såhär har det sett ut idag:
08.32 BS: 5,0 – Frukost: Gröt med äpplemos & en macka – 6 Novorapid
12.30 BS: 2,8 – Fika: Banan
15.00 Lunch: Kycklingfilé med pommes – 7 Novorapid
19.13 BS: 9,5 – Kvällsmat: Kyckling teriyaki – 7 Novorapid
20.39 BS: 2,8 – Fika: Oboy (den med mindre socker)
23.51 BS: 5,1

Jag måste säga att det var en stor miss att inte mäta mitt bs efter lunchen – men det var nog inte lunchen som höjde mitt bs så mycket som det var drickan! Borde ha tänkt på det och tagit insulin till drickan med! Suck… Om man bortser från det (fast det var ju flera timmar) så har det faktiskt varit en bra dag! Men svängarna ger mig huvudvärk! Usch…

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor