Äntligen fredag!

Oj vad denna veckan har känts lång! Nästan som om den aldrig skulle ta slut!

En bättre morgon idag i alla fall! Det är konstigt att dagarna kan skilja sig så mycket åt fastän man tycker att man inte gör så mycket annorlunda. Det kan ju i och för sig vara någon tillfällig bakterie eller liknande som ställer till det men det är ändå lite skumt! Om jag nu kan hålla det på en lagom låg nivå under helgen så blir jag nöjd! Har kommit fram till att vi måste börja planera maten lite bättre! Kanske äta lite mindre portioner – portioner som är mer lagom! Jag har ju tidigare investerat i matburkar som är på 4dl från ClasOhlson för de känns mer lagom men proppar man dem fulla så är det ju fortfarande en massa mat! Får göra något test med det! Hahaha…




Dagens bs:
07.16 BS:4,2 – Frukost: Gröt med äpplemos – 4 Novorapid
08.39 BS: 3,4
09.24 BS: 2,8 – Fika: Macka med chiliost & halv banan
10.33 BS: 10,3 – 3 Novorapid
12.00 Lunch: Fyllda paprikor & macka med chiliost – 5,5 Novorapid
13.22 BS: 2,1 – Fika: Päron
14.35 BS: 3,5 – Fika: Päron
19.30 Kvällsmat: Fläskfilégryta med creme fraiche sås – 7 Novorapid
20.52 BS: 5,1
22.47 BS: 4,1 – Fika: Banan
00.50 BS: 5,8

Macka och frukt till fika är alldeles för mycket – eller så var det bananen! Den var lite övermogen och jag gillar inte dem då egentligen heller för de smakar så himla sött! Bananen har alltid varit min vän men om jag tittar tillbaka på mina bs så kanske den inte är det längre – kanske om man tar de minsta man kan hitta i butiken. Suck… jag kallades ju inte Banana-Joe i högskolan för inget! Men jaja… päron kan ju också vara gott! ;)

Rätt så bra avslutning på dagen må jag säga!

Idag fick jag min NovoPen Echo – ser verkligen fram emot att använda den! Jag har ju alltid en extra uppsättning pennor hemma ifall jag skulle glömma den ena eller bli av med den, men nu har jag haft ett set på jobbet. Och det är det setet som har min NovoPen Junior som jag kan ta halva enheter med och så har jag bara kunnat ta hela enheter hemma – men nu ska det alltså bli ändring på det! Skönt också med NovoPen Echo, förutom att man kan ta halva enheter, att man kan se vilken dos man tog senast och hur länge sedan man tog den.




Skulle behöva Lantus ClikStar också för jag har ju Lilly Luxura till mitt Lantus och de passar ju egentligen inte med varandra – men det ska jag nog ta med min diabetesläkare när det blir dags för mitt återbesök nu under våren. Najs…

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor