Hur gick detta till?

Jag är nog lite i chock över mig själv faktiskt!

Idag har jag för första gången helt seriöst joggat en lång runda... frivilligt! Ja det ÄR sant, jag är lika chockad som ni! Jag sprang ju Vårruset förra året men det var ju mina arbetskamrater som hade anmält mig!

Jag har gjort några tafatta försök tidigare runt Rönneholmsparken men idag var det långt och seriöst! Det tog ungefär lika lång tid som Vårruset men utan en massa folk som sprang/gick i vägen hela tiden!

Var helt och totalt slut när jag kom tillbaka men sen stretchade jag lite och tog en dusch och sen kände jag mig som mig själv igen! Vi får se om detta blir ett återkommande fenomen eller en engångsföreteelse! ;)

Det har en bra inverkan på blodsockret i vilket fall som - motion är så himla bra som stabiliserare! Långa promenader är det jag tyckt varit bäst hittills så vi får se om det ändras nu efter joggingen!

// Jo

Comments

  1. Hurtigt johanna!!! jag vill oxa fa for mig att jogga frivilligt:)

    ReplyDelete
  2. Haha... fick ont i låren! Har alldeles för dålig kondis dessutom! Illa, illa...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor