Blått, blått finger!

Tränade lite Aussie rules med David i förrgår!

Vi har ju gjort det flera gånger och det har ju gått bra! Nu sparkade David en boll som jag skulle fånga - så som jag gjort med så många andra bollar - men lyckas nu försöka fånga det med bara ett finger!

Fy för bövelen vad ont det gjorde! Det gjorde så sjukt ont och jag som skulle till praktiken! Jag blev dessutom låg i blodsockret och tog en päron-MER när vi kom hem till lägenheten! Denna räckte dock inte utan jag fick bs-fall som heter duga!

Illamående, huvudvärk, hörselbortfall samt att det svartnade för ögonen! Det var riktigt läskigt! Har aldrig varit med om att det blivit fullt så illa! David fick hämta ännu en MER medan jag satt ihopkrupen på badrumsgolvet!

Efter den andra MER:en låg jag i Davids knä en stund innan jag kunde resa mig och sedan duscha en sväng! Blev försenad till praktiken men jag hade ringt och förklarat så dem förstod! Under kvällen sen blev fingret blått runt mitten-leden!

Igår morse hade blåmärket spridit sig ner till gränsen mot handflatan samt strax över gränsen till övre leden! Dessutom var det blått på sidorna av fingret och sen var ju fingret fortfarande jättesvullet!

Framåt kvällen igår hade det börjat bli lite blåa fläckar på ovansidan av fingret men jag smörjde in det med Tiger-balsam för att påskynda blodcirkulationen! Det hjälpte faktiskt för idag var fingret mindre svullet även om det fortfarande är blått och det blåa på ovansidan har inte spridit sig vidare! Lycka!

Snart kan jag nog böja fingret helt igen! ;)

// Jo

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor