Ger det med sig nu?

Jag har ju varit lite besviken på att viktnedgången uteblivit de senaste veckorna men förra veckan hände något.

Jag vill inte erkänna hur mycket jag vägde som mest men nu har jag nästan gått ner 10 kilo för den senaste veckan gick jag ner 1,5 kilo... helt plötsligt.

Det är ju kul att det äntligen börjar ge med sig. Känns som att kroppen hållit emot de där 6-7 veckorna då inget hände på vågen alls men nu kanske de kan börja rulla på. Diabetesen är ju fortfarande fantastisk.

I förra veckan har jag inte kunnat träna pga dunderförkylning (har fortfarande lite ont i halsen faktiskt) och det märks på kurvan. Det blir jämnare kurva när man tränar och nu är det mer upp och ner även om det inte blir så många superhöga värden men det blir liksom inte den fina, fina kurvan som jag har haft utan toppar och dalar.

Det bara visar hur viktigt båda delarna är för diabetesen. Kosthållning OCH motion/rörelse. Båda delarna har faktiskt gått väldigt bra sista tiden, portionerna känns helt rimliga och träningen har gått av sig själv - nu gäller det bara att komma in i samma spår så fort halsonten försvunnit.

Ska faktiskt på besök hos diabetessköterskan efter nyår och jag ser riktigt fram emot det denna gången. Måste skicka in ett HbA1c så att hon får se hur fina mina nya värden är! Heja diabetesen! :D

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor