Sjukdom, träning & fötter med diabetes

Ja men detta känns ju rättvist...

I fredags tog jag sista penicillindosen, jag väntade 24 timmar och sen gick jag och tränade. Åh det var jätteskönt och det kändes så bra och motiverat för en gångs skull - riktigt go känsla. Jag har verkligen saknat det för senast var nog innan jag blev gravid med tvillingarna, vi har ju tränat efter det men det var nog ändå inte den känslan som jag har nu!

På lördagskvällen sen så började jag få lite känning av förkylning men tänkte att det skulle gå över... men vaknade i söndags med dunderförkylningen Allan! SJUKT ORÄTTVIST!!!

Jag har varit jätteskötsam under sjukdomsperioden, jag har inte tränat något men jag har ätit nyttigt, jag har tagit vitaminer och varit väldigt duktig. I min deppiga period hade jag med all säkerhet köpt en påse chips och ett choklad eftersom det är synd om mig när jag är sjuk (haha som en förkyld man) men inte denna gången. Ändå så fick jag denna "bestraffning"!

En annan anledning till att jag såg fram emot att börja träna igen är diabetesen. Den har mått jättebra denna gången när jag började träna - det är till och med så att jag inte behövt ta insulin till kvällsmaten när jag tränat innan och det har aldrig hänt tidigare. Jag har läst och hört att andra diabetiker varit med om det men jag har aldrig varit med om det innan - inte ens när jag och David tränade 6 ggr/vecka. Fantastiskt!

Nu däremot efter 2 veckor utan träning så är det lite si sådär med diabetesen igen. Hårt fånget snabbt förgånget! Men om jag bara kan bli frisk snabbt från förkylningen så kan jag säkert hitta tillbaka till det snart igen!

Ja sen var det dethär med diabetesfötter. Jag har inte haft jättemycket problem med mina fötter men jag har inte heller varit den där duktiga diabetikern som tar ett fotbad i veckan och pysslar om de stackars fötterna men det brukar gå bra ändå - än sålänge.

Just nu så har jag dock fått några riktigt plågsamma hälsprickor så nu filar jag fötterna varje kväll och smörjer in dem med Helosan fotkräm (ja det finns en speciell fotkräm från Helosan - grön tub). Men jag har faktiskt börjat fundera på om jag ska skaffa Footmender för diabetesfötter. Den är hutlöst dyr men jag har hört en massa bra om Footmender så jag får kanske bita i det sura äpplet och betala för att fötterna ska må bättre!

Någon som testat den som kan recensera?

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor