Jag är någon annan

Träffade en av mina bästa kompisar igår som bor utomlands sedan flera år tillbaka!

Det är alltid lika kul att ses - tänk att vi har känt varandra hela livet, sedan blöjorna, och är fortfarande vänner. Mycket har hänt sedan sist vi sågs, för typ 1 år sedan, och vi konstaterade snabbt att vi är nya människor sedan dess!

Jag har börjat arbetsträna och flera gånger slås jag av tankarna att jag inte passar in. Även om vi har många nya på arbetsplatsen så känner ändå de flesta mig sedan innan men jag är inte den personen längre! Jag är inte så glad, inte så självsäker, inte så drivande, inte så ambitiös. Alla planer jag hade... de finns inte längre!

Frågan är om man kan bli sig själv igen? Eller mer lik sig själv igen? Eller är det här mitt nya själv och hur ska jag vänja mig vid det?

Comments

  1. Gamla, nya eller mittemellan gör mig igenting. Tycker om min banana joe oavsett!!! / elliot

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor