Folkskygg

Nu känner jag att jag börjat bli folkskygg!

Barnen säger att man kan bygga koja i sängen så jag kanske kan gömma mig i den!? 😁 Jag har ju varit väldigt ledsen ett bra tag nu och både min psykolog, psykologen som träffade Freja och Frejas läkare tyckte jag akut behöver sjukskrivas för "sorg- och krisreaktion" (som de kallade det)! Nu kunde ingen av dem göra detta utan det måste vara distriktsläkaren på Vårdcentralen!

Jag ringde dit för en vecka sedan men de vägrade ta emot mig eftersom jag inte var skriven här! Jag undrade om man inte kunde fixa det på plats men nej utan det tog en vecka att flytta över så var det akut så fick jag snällt åka 6 mil till den VC jag var listad på!

Min mamma blev jätteupprörd och tog upp det med patientnämnden eftersom det heter att det är "fritt vårdsökande" och jovisst de hade ingen rätt att neka mig och kunde visst då överföra mig direkt på plats! Så jäkla dåligt och när de dessutom hör att jag gråter i telefonen! Det tog jättemycket kraft bara att ringa och nu har jag inte orkat göra det igen!

Men jag måste nog försöka ta tag i det igen! Orken är liksom slut! Om det inte vore för barnen hade jag nog legat i sängen hela dagen!

Igår skulle jag gå och träna - det var också jättejobbigt! Ja tränandet men det är inte bara tränandet i sig utan det är alla människor! Vill bara ha skygglappar! 🙈 Det är en konstig känsla! Ska åka tåg till stan om 2-3 veckor... undrar hur det ska gå!? 😳

Jaja... nog med självömkan! 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor