Hitta lugnet & njuta

Det är verkligen inte lätt att komma hem med en liten bebis till två 2,5-åringar!

Den ena tog det först jättebra medan den andra direkt agerade utåt, blev avundsjuk och trotsig! Nu är de nog på samma nivå men det betyder att den som accepterade lillasyster direkt nu har börjat trotsa lite och visa avundsjuka!

Det blev liksom inte den lugna miljön jag hade behövt för att komma igång med amningen som inte vill fungera! Brösten är helt sprängfyllda och är så utspända så jag tror helt enkelt Freja inte kunde få grepp alls! Igår kväll öppnade jag ett paket nippleshields och ett-tu-tre så funkar amningen! Shit så skönt det var - man blir frustrerad och känner sig misslyckad när det inte fungerar trots att man vill och mjölken är det ju ingen brist på!

Skönt att slippa försöka amma, sen koppmata och avslutligen pumpa till nästa måltid! Jag kan leva med att behöva använda sånt skydd ifall det inte går att få igång det "vanligt" sen! Ska fråga på amningsmottagningen när jag ska dit!

Imorse fick jag lugn och ro medan de andra åt frukost och jag kunde bulla upp med kuddar i sovrummet och sitta där och amma! Efter barnen ätit färdigt och tvättat sig kröp de upp i sängen och skulle titta när "bebisen äter på bröstet där"! Även om det är mer accepterat nu än när vi kom hem från BB så är det fortfarande "kan du stänga bröstet" så fort Freja släpper taget eller ska byta bröst eller ska mellanrapa eller ens hosta!

Jaja... nångång sätter väl rutinerna sig och man kan hitta lugnet! Frågan är ju bara "när"!?

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor