Hel förmiddag på KK

Idag är jag precis 36+0 veckor gången och det var dags för en hel förmiddag på spec-MVC!

Först var det flödeskontroll som såg bra ut! Sköterskan som utförde den kände igen mig sen tvillingarna - hon har själv tvillingar - så vi snackade en del om allt möjligt kring barnen också!

Efter det hann jag upp en stund på jobbet och snacka lite! En del var ju tillbaka efter semestern nu men fortfarande manfall såklart!

Fick snabba mig tillbaka till mitt tillväxt-UL som visade att lillan nu ligger på +3% så hon ligger fortfarande enligt normalkurvan! Tvillingarna föddes ju i v 37+0 precis och då vägde de 2 och 2,7 kilo så redan nu är ju lillasyster större än de var! Känns skönt att veta! Jag har lite trögt flöde i ena sidan och hade det med tvillingarna också men det ska vara inom normalavvikelsen så detska ändå vara okej!

Min ordinarie BM är på semester men vikarien var jättetrevlig! Jag är så glad att de organiserat om för det var smått katastrof förra gången och denna gången är som en dröm i jämförelse! Fick iaf prata av mig om mitt fortsatta illamående och kräkningar och kommer antagligen få ett induktionssamtal i v 38 efter mina undersökningar jag ska ha då! Ni ska veta att det är sjukt svårt (och obehagligt) att kräka med såhär stor mage!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor