Litet bakslag

Nu har jag haft tre kräkfria dagar i rad men imorse kom bakslaget!

Det var väl väntat! Det hände ju flera gånger när jag väntade tvillingarna också och jag egentligen "slutat" kräka men sen helt plötsligt så kommer det en dag när man inte mår helt bra och då kommer bakslaget!

Idag kan det finnas flera orsaker: jag glömde ta min magsyretablett igår innan jag la mig för natten, imorse gick jag först upp och duschade och tog på mig innan jag åt frukost osv osv.

Jag hoppas iaf att det bara blir den - känner mig dock väldigt trött idag!

Comments

  1. Låga ketoner kan ge kräkningar, trots bra blodsocker. Släng i dig ett kex direkt på morgonen, det tar bort ketonerna. /Punk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaha... det är det ingen som sagt något om - de har ju sagt att jag ska försöka äta något innan jag kliver upp men inte att det kan bero på ketoner! Mina ketostickor är slut så jag ska be om nya - mäter ju ketoner med en bs-mätare för jag tyckte urinstickorna var så svåra att tyda! ;) Tack för tipset! // Johanna

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor