Tidiga morgnar... usch...

Igår var första dagen tillbaka på jobbet... usch...

Jag hade så svårt att gå upp men lyckades ändå kravla mig ur sängen, få på mig kläder och äta lite frukost innan jag gick till bussen! Bussen var nästan 10 min sen så det kom två bussar samtidigt - borde ha hunnit med den som gick innan men den hade nog gått lite tidigare än den skulle! Typiskt!

När vi kom hem igår så började barnen hoppa i sängarna i extrarummet - ja vi tillåter våra små pluttar att hoppa i sängarna, det var ju så kul när man var barn! Jag la mig i den ena sängen och höll på att somna där - vi gick och lade oss alldeles för sent dagen innan och sen var jag ju uppe så himla tidigt!

Imorse blev det ännu värre! Stängde av mitt larm helt när det ringde, vände mig och somnade om! Vaknade med ett ryck när Davids telefon började larma och blev snabbt medveten om att jag försovit mig! Snabbt på med kläder, packa matväskan och springa till bussen!

Väl på jobbet fick jag ta mig en knäckemacka och en kopp te till frukost! Jag var ju uppe inatt och tog extra insulin så imorse låg mitt bs väldigt bra på 5,7 mmol/L - skönt! Men jag minns ju den tiden när jag hade så fint bs på morgonen UTAN att gå upp på natten! Suck...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor