Min kompis är tillbaka

I fredags fick jag en Dexcom igen!

Jag och min diabetessköterska hade ju bestämt att jag skulle få gå med en kontinuerlig bs-mätare igen efter jul-nyår när de fick en ledig! I fredags ringde de från dagvården och sa att jag kunde komma direkt om jag ville ha den innan helgen! Självklart!

Då visade det sig att det var en helt ny så antagligen har de beställt in fler så att fler diabetiker kan få ha dem utan att behöva vänta i flera månader! Denna gången ska jag få ha den lite längre än förra så jag hoppas verkligen att det ger resultat!

Natten mellan lördag och söndag känns det som den larmade hela tiden! Haha... Först var jag hög och fick ta lite extra insulin, någon timma senare var jag låg och kravlade mig ur sängen för att ta några Dextrosol och sen på tidiga morgontimmarna blev jag ju hög igen så som det är varje morgon! Det sköna är att jag slipper ha ett eget larm på mobilen för att ge extra insulin på natten för nu säger ju min lilla kompis ifrån! Känner att jag kan sova lite lugnare då!

Vi gick inte och la oss överdrivet sent igår men vid 5-tiden kom Stella in till oss "ont i magen", så hon fick lägga sig i vår säng men hon somnade ju aldrig om och dessutom blev det en blöja att byta mitt i allt! Stackars liten! Hon fick lite russin för att magen skulle jobba lite och sen försökte vi somna om men det gick som sagt inte!

Det känns nu - är supertrött! Kan liksom inte slappna av när det ligger en liten plutt och vänder och vrider på sig hela tiden, skallar en i huvudet eller sparkar en i magen och sen helt plötsligt sätter sig upp! Hon verkade må bättre när väckarklockan ringde och det var dags att gå upp!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor