Dexcom istället för larm

Det är skönt att vara uppkopplad till Dexcom igen!

Såklart jobbigt om den larmar ofta! Men nu slipper jag ha mitt eget larm på natten (mina arbetskamrater skrattar åt mig när jag tycker att kl 05 är på natten) eftersom Dexcom larmar när bs blir för högt men larmar även när bs ökar för snabbt - vilket det gör då tidigt på morgonen!

Inatt gick larmet 04.40 och då hade jag 8,8 mmol/L i bs och tog 3,5 enh Novorapid och somnade om! Då vaknade jag med 5,3 mmol/L, käkade frukost och tog en dos insulin till! När jag kom till jobbet upptäckte jag att jag nog ändå är insulinresistent på morgonen för jag fick fylla på med extra insulin trots att jag tog en högre dos till frukosten än jag brukar ta till lunch och kvällsmat! Suck...

Men Dexcom varnade ju såklart för det med så man får jobba på det helt enkelt! Ett tag åt jag ju kolhydratsfri frukost just för att det krävdes mindre insulin och äter man ägg till frukost så brukar det stabilisera bs lite! Så ett stekt ägg med lite ost på, några skivor köttpålägg och en avokado åt jag då! Det var gott och det gick bra ett tag men sen blev man ju trött på det och gick tillbaka till mackorna! Får se om jag ändrar igen om några veckor! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor