Första advent...

Det har varit full rulle i helgen!

Först skulle allt julpynt upp i fredags och dagen innan hade pappa varit där och putsat fönsterna! Han ringde på förmiddagen och sa "jag hade tänkt åka till er och putsa fönsterna om det går bra", "eh jaaa, det går jättebra"! Han är så bäst min pappa!

Jag fick upp julgardiner i alla fönster utom i extrarummet, och sen fick jag upp julstjärnor i alla rummen utom i flickornas och i extrarummet! Dock upptäckte jag ju att julstjärnan i vardagsrummet var sönder i fästet så den fick bytas! 

Jag tyckte ju att det var så bra eftersom jag varit ute i god tid och köpt stjärnorna men så var en sönder iaf så igår bytte jag den! När jag kom dit var alla julstjärnor, och alla förlängningssladdar, slut så jag fick ta demoexet men det gick ju bra - den har ju bara hängt där för visning! Men ändå typiskt...

Stjärnorna till barnens rum och till gästrummet hade jag beställt och det paketet hämtade jag också ut igår så nu hänger deras stjärna uppe iaf! Det är gästrummet som inte kommit i ordning och just nu används rummet nästan som ett förråd så vi måste ta tag i det snart! Man vill ju kunna ha den dörren öppen!

Vi måste ut i garaget och förrådet där och skapa lite mer ordning så att vi kan flytta ut vissa saker där men sen ska vi dessutom möblera om i gästrummet så att vi får in skrivbordet där! Jämt är det en massa som ska fixas! Hahaha... Never-ending story...

Iaf så har jag glömt bort att lägga upp bilden på min Dexcom så jag får försöka göra det ikväll! Ibland har den legat väldigt off med 2-3 mmol/L fel men ibland har den legat väldigt rätt! Jag har haft en del låga värden men det är spännande att få se allting, att se alla kurvor hela tiden, ett se hur det kan växla! Jag verkar inte ligga så "jämnt" som jag alltid skryter med tyvärr! Vi får se vad de säger på onsdag när jag ska till diabetessköterskan och byta ut sensorn, eller sensorfästet iaf!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor