Sömnbrist

Just nu lider jag av nattens gnäll!

Igår slutade jag lite tidigare så jag kunde komma hem och avlasta David lite och tur var nog det för Stella levde rövare där hemma medan Klara låg och sov på Davids bröst! Eftersom Klara var magsjuk så får ju inte Stella gå på dagis förrän Klara också är frisk men samtidigt så är ju Stella frisk och vill leka och busa hela dagen medan febriga Klara ville ta det lugnt med sin pappa!

Så lite röra därhemma som Stella ställt till med medan pappa inte kunde komma och säga till och när jag kom hem så blev hon helt tokigt och hoppade, sprang omkring och klättrade överallt! Så jag fick ta på henne ytterkläder och sen gick vi till ICA tillsammans så att David och Klara fick lite lugn därhemma!

Vi tog inte med vagnen så hon fick gå hela biten! Första delen är längs en trottoar vid vägen så då fick hon snällt hålla mig i handen men precis innan ICA är det gångbana utan bilar i närheten så då fick hon springa av sig lite! "Pringa" utbrast hon, "Ja spring du" sa jag bara! Jättelycklig liten tös!

Det var lite jobbigare när vi skulle hem för det blev många tunga saker så det var svårt att tvinga Stella att hålla handen samtidigt som den andra handen var låst med den tunga kassen! Men vi kom hem till slut och då fortsatte kaoset! Vill något av barnen ha mat så vill de helst ha det för fem minuter sedan!

För Klaras mage hade jag handlat ris och sen tog jag en grillad kyckling, lite grönsaker och lite sås! Jag tycker att sån mat är så tråkig och jag är inget fan av ris men alla andra verkade gilla det! Men iaf så var det ju inte så mycket att laga för riset skulle bara koka i 10 min och under den tiden fixade jag såsen och David rensade kycklingen men Stella var helt förstörd och slängde sig i golvet i protest över sina långsamma föräldrar! Stackars liten!

Inatt har de turats om med att gnälla! Klara var uppe ett par gånger innan vi gick och la oss mellan deras sängar igen! I ungefär en timme fick jag försöka hålla Stellas hand mellan spjälorna! Kaos! Är jättetrött men det verkar gå bättre för David idag då Klara är piggare! Ingen riktig feber men fortfarande högre temperatur än normalt!

Imorse hade jag tre missade samtal från David och trodde att det hade hänt något - men det var barnen som ville prata med mig för de gick omkring och sa mamma hela tiden där hemma! Så när jag fick tag i honom så började till och med Stella sjunga "mamma" för mig! Hihi... mysigt...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor