Ändrade doser

Efter en herrans massa låga bs har jag nu sänkt mina doser rejält!

Innan tog jag 20 Lantus och 13+12+12 NovoRapid och sen ville ju min läkare att jag skulle dela min Lantus så att jag tog 12+8. Igår tog jag 11+7 Lantus och 13+7+7 NovoRapid! Fortsatt höga bs på morgonen även om de inte är riktigt lika höga som innan men därav den höga förstadosen av NovoRapid! Igår hade jag ändå något lågt värde på kvällen och låg på 3,5 när jag skulle sova så det blev en banan och ett glas mjölk men vaknade ändå med 14 i bs imorse!

Usch... jag håller nog ut ett par dagar till för att se om det stabiliserar sig annars får jag ringa min diabetessköterska och låna en sensor i ett par veckor för att se vad det är som händer! Suck...

Det har varit mycket bs-snack på sistone - inte bara här i bloggen utan hemma också! David tycker att det varit extra illa det senaste halvåret men det är ju under det senaste halvåret som jag haft mina värsta och antagligen farligaste bs-fall - som då när han fick ringa ambulans för att han inte fick upp mitt bs och jag var helt väck! Nu var det ett tag sen (peppar, peppar) det hände som tur är!

Men det har ju blivit väldigt tydligt att något är fel nu efter att vi börjat träna mer och jag dessutom har fått mitt höj- och sänkbara skrivbord - det blir många låga bs på kvällarna och antagligen på natten också som gör att jag har en rekyl på morgonen! Usch... det är så svårt när man inte kan se vad som händer på natten!

Jaja... nu är jag ju i processen men vi får se vad som händer idag, imorgon och onsdag så kanske jag måste ringa min diabetessköterska i alla fall! För då kan jag ju i alla fall få allt svart på vitt vad det är som händer!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor