2in1 SMART bs-mätare

Lite sent nu kanske men jag lovade ju en utvärdering av den lilla bs-mätaren som man kunde koppla till sin iPhone eller Samsung Galaxy!

Jag var så glad när jag fick den... den var så liten och smidig och jag fick in mina värden direkt i telefonen och kunde se mina kurvor direkt - det var sjukt smidigt!

Det som inte var smidigt var att den mätte 1 mmol/L fel hela tiden! Hade jag 3,2 i min Freestyle Light så hade jag 4,4 kanske i min 2in1! Det var inte alls bra och det ledde till att jag slutade använda den nya mätaren! Innan jag skulle till min läkare så testade jag med båda mätarna igen och nu skiljde det 2-3 mmol/L från det "verkliga" värdet! Hur vet jag att min Freestyle Light är rätt? Dels är del kallibrerad och dels kände jag att jag hade lågt bs medan 2in1 insisterade på att jag låg över 6!

Det är jättesynd för det är en fantastisk uppfinning och ger en bättre koll än med en vanlig mätare! Men min läkare sa att det fanns ju en anledning till att den inte blivit uppköpt och det var antagligen då för att den inte är konsekvent och mäter rätt! Suck... pengar kastade i sjön helt enkelt!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor