Träningsvärk deluxe

Efter att vi tränat dåligt den senaste tiden pga diverse orsaker har vi istället tränat hela helgen!

I fredags var det Dodgeball - bästa passet på hela veckan! Sjukt kul dessutom! Sen i lördags så fick vi inte plats på Transformers-passet så vi körde själva i gymmet men vi var helt färdiga efter så det blev ett skitbra pass! Stella ville först inte vara på barnpassningen men ville sen inte gå hem när vi var klara! 

Jag var inne hos Stella tills det var okej och hon lät mig gå! På dagis vill de ju att man bara ska lämna över barnen eftersom det går över direkt! Jag tycker inte riktigt att det går här - dels träffar de inte fröknarna här tillräckligt ofta och sen är de så stora nu så de springer ju efter ifall man går! Det kändes iaf bättre att stanna tills hon tyckte det var okej att jag gick! När jag väl fick gå så satt hon och Klara och ritade tillsammans vid bordet!

På söndagen ville David köra det hårda Crossfit-passet men jag kände att varken min kropp eller min diabetes skulle klara det så han fick köra det själv så uppehöll jag mig i gymmet så länge! Det var nog tur det för jag kände hur mitt bs var lågt hela tiden - jag har ju alltid druvsocker och banan med mig men det var liksom en konstant låg nivå! Jag tror att det nog beror på att vi tränat tre dagar i rad så det hinner aldrig återhämta sig! Samtidigt tycker jag att det är skönt att se att jag faktiskt kan sänka mina insulindoser med träning!

Jag fick i alla fall ett positivt besked i fredags - jag ska få mitt höj- och sänkbara skrivbord på torsdag! Åh det ska bli så fruktansvärt gött! Jag hoppas ju att detta inte bara ska vara bra för min rygg utan även för min diabetes! Det krävs ju mer energi för att stå upp än att sitta och mitt mål är att stå upp 4 timmar om dagen så jag hoppas verkligen att jag ska kunna hålla det och på så vis gynna min diabetes!

En av tjejerna på jobbet har mycket problem med sina ben och har fått en sviktbräda att stå på vid sitt höj- och sänkbara skrivbord och den kan man få låna vid behov så det kan man kanske göra en dag i veckan! Nu har jag ju inte haft ryggskott på länge som tur är och jag hoppas slippa det med det nya skrivbordet! Jag skulle ju egentligen inte få det förrän efter nyår så det känns fantastiskt att få det redan nu! Jippie!!! :D

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor