Bästa gruppträningen NÅGONSIN!

Äntligen har vi kommit igång med träningen igen efter att jag inte tränat på ca 2 år!

Jag kunde ju inte träna under graviditeten och sen efter att barnen föddes så blev det liksom aldrig av! David hade ett väldigt förmånligt avtal med SATS och där har de ju barnpassning så vi satsade på det helt enkelt!

Alla deras lokaler har inte barnpassning så när vi ska gå på vårt nya (och förhoppningsvis ständigt återkommande) gruppass så måste vi skaffa annan barnpassning! Det är bara ett 30-minuterspass men man hade inte klarat mer - DODGEBALL! Ni kommer ihåg filmen med Vince Vaughn och Ben Stiller! Hahaha...

Helt fantastiskt roligt men också helt uttömmande pass! Man delas in i två lag men det finns bara 6 bollar att "slåss" om! Man kan ju skydda sig genom att hålla i en boll med båda händerna och stöta bort bollarna som kastas mot en och får man en boll i huvudet så är det den som kastade den som åker ut - samma regler som när man spelade spökboll i skolan! Det måste ju vara direktträff för annars är bollen "död" och då är det ju bara till att plocka upp den!

Blir man träffade så får man gå av planen och där ligger ett papper med 6 olika övningar som man får slå en tärning för att se vad man ska göra! Efter att man gjort sin övning så får man komma in i spelet igen! 

Första matchen fick jag "10 burpees" två gånger i rad och sen var jag helt slut! Vi bytte sida men det hjälpte ju inte mig direkt - men jag lyckades slå tärningen så jag slapp burpees iaf! Vi hann med fyra matcher á 4 minuter efter en rätt lång uppvärmning och efter passet var vi helt uttömda! Jag var helt hallonröd i huvudet i säkert en timme efter! Men sååå roligt det var! Bästa gruppasset någonsin!


Jag hoppas verkligen att jag ska kunna sänka mina insulindoser igen efter att vi fått rutin på träningen för det känns fortfarande lite som att vi är i "uppvärmningsfasen" och försöker hitta det som passar oss! När vi styrketränade tidigare så brukade vi ju köra efter olika teman så vi får väl börja med det igen! Mage+rygg, ben+armar och sen fys-pass! Heja oss! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor