Receptet har gått ut

Tydligen så ligger diabetesavdelningen efter med årsbesöken i år igen!
 
Jag tänkte inte riktigt på det förrän jag skulle hämta ut insulin och mitt recept hade gått ut! Jag ringde till avdelningen idag för att få receptet påfyllt och frågade då om årsbesöket och då visade det sig att de fått läkarstyrkan förminskad med hela 5 läkare!!!
 
Det är jättemycket! Jag frågade inte närmare varför men det är ju ofta nerskärningar i Region Skåne så det är kanske inte så konstigt - fast 5 tjänster är väldigt, väldigt mycket! Så nu blir det väl inte årsbesök förrän efter sommaren!
 
Undrar om det inte var så att sekreteraren var vikarie också för hon kände inte alls till att Lantus skulle ha ampuller som passar till påfyllningsbara pennor och försökte övertala mig om att det inte finns längre - men Lantus har ju nästan precis kommit med egna påfyllningsbara pennor så det verkar konstigt ifall det inte skulle finnas längre!? Jaja, de skulle ringa ifall det var något vajsing!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor