Livförsäkring och diabetes!?

I förra veckan kom vi in på diskussioner om skydd för våra familjer ifall det skulle hända något!

Inga konstigheter utan jag beställde genast hem blanketter från vårt försäkringsbolag och vi fick hem dem igår! När man ska ta en livförsäkring ska man dessutom fylla i en hälsodeklaration - såklart! Diabetes? Ja... hur påverkar det?

Jag vet ju att när jag skulle ta graviditetsförsäkring så spelade diabetesen roll för vissa försäkringsbolag men vi fick en bra försäkring via Trygg Hansa och den kunde vi sedan direkt förlänga till en barnförsäkring efter att barnen föddes - utan problem!

Men nu tänker jag på den här livförsäkringen... tänk om jag inte kan få en pga diabetesen!? Då finns det inget skydd för min familj ifall det skulle hända mig något! Lite jobbigt! Vi får vänta spänt på vad bolaget säger - möjligt att vi får söka oss vidare till ett annat bolag, vi har ju Länsförsäkringar idag! :/

Comments

  1. Har precis gjort ett inlägg kring försäkringar och diabetes typ 1. Kika in där :)

    ReplyDelete
  2. Ja det är lite som det jag har hittat! Jag vill dock ha en stor livförsäkring så att min man och mina barn ska kunna bo kvar i huset om det skulle hända mig något! Vi har dock fortfarande inte hört något från Länsförsäkringar men jag hoppas att vi snart får besked! Fast det är ju semestertider! ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Klä om en lampskärm