Blodsockerfallets tinglande

Jag måste verkligen skicka in ett HbA1c nu!

Hade tänkt ta ett imorse och skicka det med internposten men jag var lite sen imorse så jag glömde helt bort det så nu får det vänta tills efter helgen för annars finns ju risk att det blir liggande på provtagningen och då kan provet bli missvisande!

Igår kväll satt vi i alla fall i soffan efter att barnen lagt sig och gästerna gått hem. Plötsligt känner jag hur det tinglar eller kryper i armen (hela vänster arm) och kinderna! Tänker direkt på blodsockret och hämtar min mätare - 1,7!!!

Det senaste halvåret har vi ju haft flera episoder med  farligt lågt bs och nu börjar jag ju förstå lite varför! Vid 1,7 var jag helt normal förutom att jag hade mina tinglingar/krypningar! Inte så konstigt då att jag helt plötsligt är superlåg och helt väck! Undrar vad det betyder för mitt HbA1c - är det lågt eftersom jag inte känner av mina låga värden (antagligen ja) eller är det högt för jag kanske varken känner av höga eller låga värden (kan vara så också ju)!

När mina föräldrar var i Tyskland senast köpte de dextrosol åt mig! Det ser ut som en jättedextrosol och är en förpackning som innehåller 8 vanliga dextrosolpaket! Kommer väl till pass när bs är alldeles för lågt! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor