Mottaglighet för infektioner!

Jag har nog skrivit om detta innan men men!
 
Som diabetiker är man ju mer mottaglig för infektioner och när man får infektioner blir blodsockret helt kaiko! Betyder det att man bör söka vård oftare än andra? Eller kanske tidigare än andra?
 
Jag hade ju två episoder av halsinfektioner i höstas (jag har aldrig tidigare haft halsfluss så det var rätt jobbigt) och mådde värdelöst länge! Vid första infektionen stod jag inte på mig ordentligt vid första läkarbesöket men den andra läkaren jag träffade var lite mer förstående! Vid andra infektionen syntes det riktigt tydligt i halsen att där var något!
 
Halsfluss går ju över av sig själv - men bör man som diabetiker söka vård för det eftersom infektionen påverkar bs? Eller hjälper det bara då om man söker vård tillräckligt tidigt?

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor