Sanslösa mängder med tvätt...

... har det blivit de senaste dagarna!
 
Det började med att Klara kräkte natten mellan lördag och söndag och sedan fortsatte det med magsjuka för båda töserna! Stackarna måste haft jätteont i sina magar! Det har läckt igenom nästan alla blöjor vilket betyder en massa pyjamas/bodys/byxor också! Vi har även tvättat sängkläder, täcken och kuddar! Det är helt galet! I måndags bytte vi sammanlagt ett 30-tal blöjor!
 
Det har nog varit lite värre för Klara men båda har ju varit påverkade! De har ju ätit dåligt också så vi har fått köra på säkra kort även om de inte ätit samma mängder som vanligt! Nestlés "Couscous med kyckling" från 8 månader är alltid ett säkert kort, sen har det blivit mycket Danonino, banan, lite nyponsoppa, lite mackor och sedan Sempers vätskeersättning såklart!
 
Igår gick jag hem vid lunch då jag började känna mig dålig! Hade ont i magen på morgonen (brukar ju ha ont i magen så tänkte inte något extra på det) men vid 10-11-tiden började jag känna lite muskelvärk och känna mig allmänt blek! Kände mig rätt kass så bestämde mig för att ta det säkra före det osäkra och bege mig hemåt! Väl hemma visade det sig att jag hade feber och jag mådde ju rätt dåligt så jag la mig i sängen och klev nog inte upp förrän vid 18-tiden på kvällen!
 
David hade tröttnat på att behöva slänga alla kläder han tog på barnen i tvätten så när jag kom hem hade töserna varsin långärmad t-shirt på sig - som jag köpt i nästa storlek så det såg ut som om de hade varsin tunika på sig! Jag var lite osäker när jag köpte dem eftersom det är bättre med en body som inte glider upp så de blir kalla om magen och ryggen men nu var det ju jättebra! ;)
 
Idag har jag mått bättre och har ingen feber längre! Vi ringde vårdcentralen om töserna men de tyckte att vi skulle vänta tills imorgon med att ta odling eftersom det inte gått 4 hela dygn ännu och i eftermiddags verkar även de ha blivit bättre! Det är ju min sista vecka på jobbet innan jag ska vara föräldraledig igen så jag vill ju tillbaka till jobbet och avsluta det jag håller på med - så det var skönt att det inte verkar vara något långvarigt!
 
Snart är vi ikapp med tvätten igen - vilket också är skönt! Det är så jobbigt med all tvätt! Saknar verkligen industrimaskinerna man hade i lägenhetens tvättstuga men jag hade verkligen inte velat springa upp och ner med en massa tvätt - skönt att ha en egen tvättstuga! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor