Första övningskörningen på typ 8-9 år!

Ja det är faktiskt sant!

När jag slutade gymnasiet så var jag i full gång med att försöka ta mitt körkort! Jag hade till och med gjort halkan - som var skitrolig (kanske är fel men så var det)! Jag körde jättemycket med min pappa!

När jag fick mitt första jobb mitt i sommaren och det var svårt att få tider på körskolan samtidigt som jag inte fick schema för jobbet förrän 2 veckor innan hela tiden så tappade jag suget! Jag blev lat helt enkelt och sket i allt!

När jag började jobba i Malmö så åkte jag och pappa tillsammans ofta och då kunde jag övningsköra rätt mycket och planen var att börja på körskola i Malmö istället - men så blev det ju aldrig! När jag själv flyttade in till Malmö så övningskörde jag inte alls ofta men höll ändå igång det ett litet tag!

Jag har ju gått handledarutbildningen och då blev mitt och pappas gamla tillstånd giltigt igen så i måndags var vi ute första turen! Usch vad mycket man har glömt! Det var lite rörigt i skallen att hålla reda på allt men det ska nog gå bra! Jag hittade dragläget direkt och fick inte ett enda motorstopp så det måste ändå vara ett bra betyg! Men det kommer nog krävas lite träning innan man känner sig så säker som man en gång gjorde!

Nu är bilen inne på service - bland annat för att få en ny vindrutetorkare baktill - så nu får vi vänta tills den är färdig innan vi kan köra igen! Men förhoppningsvis får vi bilen idag eller imorgon! Jippie!!!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor