Ny dag, nya tag

Igår var en känslomässigt jobbig dag! Dessutom har jag sovit väldigt dåligt i natt och vaknade med puffiga ögon! Fick starta dagen på jobbet med Berocca och en Ipren! Är fortfarande väldigt trött efter att bara ha sovit max 4 timmar!

Har även funderat en del över min utbildning - jag är ju utbildad socionom! 3,5 års pluggande och ändå jobbar jag inte praktiskt som socionom! Det gör mig egentligen inget för jag jobbar ju med forskningsbiten så det är ju relaterat och kommer förhoppningsvis leda till förbättringar!

Jag har ju fortsatt plugga på distans för att ta min Master så jag har läst teori och metod om 30 hp uppdelat på 2 kurser! Den ena var helt på engelska och lästes med studenter från hela världen - inte det lättaste när man ska göra grupparbeten!

Nu har jag ju haft ett studieuppehåll fyllt av graviditet och barn men jag hoppas kunna fortsätta så smått till våren - om jag klarar av det! Jag har sökt ett par kurser i statistik eftersom jag ska göra en kvantitativ uppsats! Jag arbetar ju statistiskt idag med mina forskningsrapporter för jobbet men jag vill förstå allt lite mer ingående och tänkte att det var en god idé! Fortfarande kurser på distans och dessa blir en del av mina "30 hp valfria kurser" som är en del av Master-utbildningen!

3 år av min grundutbildning utgjorde kandidatexamen och det sista halvåret var fördjupande kurser och resulterade i socionomexamen. Dessa fördjupande kurser, 30 hp, är en del av Master-programmet. Sen är det 30 hp teori/metod, 30 hp valfria kurser samt 30 hp D-uppsats.

I dagsläget har jag alltså 60 hp kvar på min Master - det är 1 år heltidsstudier! Jag kan ju omöjligt klara heltidsstudier ifall jag inte slutar jobba och bara pluggar men det vill jag ju inte! Så då får det ta lite längre tid och så läser jag kurser på distans på deltid när jag hinner! Det hade ändå varit skönt att bli klar med min Master men det är lite svårt att få ihop allt med barnen och jobbet... och livet! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor