Två förkylda barn senare...

Det var det jag kom hem till igår; två små snoriga pluttar!

Min sambo såg helt färdig ut så jag avslutade barnens måltid, bytte på dem och packade ut dem i vagnen med full mundering; skor, mössa, vantar, fleecejacka, fleccefilt och napp! ;) Sen bar det av till bussen för att åka till Emporia!

Jaja fabror duktig "man ska inte dra ut krassliga barn i onödan"! Nä fine men jag tänkte att David måste få en paus så att han kan ladda batterierna och orka med morgondagen för man orkar inte annars - det är ju två mot en därhemma dessutom! Vi behövde ändå handla hem Panodil Zapp, Alvedon till barnen och näsdroppar/nässpray till barnen!

Vi var nog borta i 2 timmar och både barnen och David kändes mer återhämtade när vi kom tillbaka - barnen hann ju sova en stund direkt när vi lämnade huset! Sen satt barnen uppe med oss en stund innan vi gick och lade oss med varsitt barn i varsitt rum!

Vi vill inte gärna samsova med barnen - vi har läst skräckexempel där familjer sover med sina tvillingar samt ett syskon allihop tillsammans! Usch... Jag tänker att både barnen och föräldrarna mår bättre av att kunna sova i sina egna sängar! Men som sagt så samsover vi just nu och det är endast pga förkylningen! När förkylningen är över åker dem in i sitt eget rum igen!

Angående videosnuttarna så får jag se om jag hinner lägga upp dem ikväll eller imorgon! David har träning ikväll - det är ju final på lördag (heja heja) - så vi får se hur det går helt enkelt! Inte helt lätt när man ska ha dem själv och kanske natta dem själv! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor